close

Michael  1.JPG 

我很喜歡MJ跟迪士尼卡通人物的合照

因為感覺上MJ真的笑得很自然 很開心

而且他超愛抱他們的啊~~~~~~(謎之音:我也很想被你抱啊~~~~~~)(毆)

MJ真的好愛那頂黑色帽子  很常看他戴那頂  加上他穿襯衫真的很帥啊~~~~~(昏)

(2) Fashion Mini Special- My Life by Michael Jackson

image1.jpg 

這本應該是我最喜歡的一本吧~~~~~(笑)

很多人說看到這本書的封面就昏了(一起昏)

因為大家好像都特別愛BAD時期的MJ啊~~~~~~(笑)

喜歡這本的原因不為甚麼  只是純粹因為封面太帥(喂) 

不是啦(笑) 是因為裡面全部都是MJ說過的話和精美的MJ圖啊~~~~~~~~(大心)

一點編者的廢話也沒有  沒有惡意的批評  沒有矯情的言辭  沒有虛偽的讚美  只有MJ

所以我很喜歡這本  而且才360元而已  很棒啊~~~~~(笑)

排版相當簡單俐落  而且圖片都很大張也很精美 每張我都很喜歡啊~~~~~~~ 

由於裡面都是MJ的話  所以我就摘錄 引用一些來分享(附上自己的翻譯 翻得不好請見諒或指正):

"I have always loved show business and have always enjoyed making

people happy, and I would do it again. But I have also had to live my

whole life in a fishbowl."(我一直都喜歡我的演藝事業而且我很喜歡讓人們開心,

如果人生重來一次我還是會做一樣的事,但是我的生活就像是活在金魚缸裡一樣)

1827769824.jpg 

"There have been so many lies written about me and I want people

to know that unless they hear it from me, don't believe it. I'm just a

person who wants to be honest and do good, make people happy

through the talent that God has given me."(那裡有好多關於我的謊言,然後

我想讓大家知道除非那些話是他們聽到我說的,否則不要相信它,我只是個想要誠實

而且做好事,用上帝給予我的才華讓人們開心的人)

1536255730.jpg 

"To my fans in every corner of the Earth, every nationality, every race,

every language: I love you from the bottom of my heart. Thank you

for your love and support. "(給我在世界各個角落,各種國籍,各個種族,說著各種

不同語言的歌迷:我打從心底愛著你們,謝謝你們的愛與支持)

1827813310.jpg  

"There were times when I had great times with my brothers- pillow

fights and things. When we were on the road we were so silly. We

played games. It seems like when you're under pressure you find

some kind of escapism to make up for that, because the road is a

lot of tensions."(有時候我和我的兄弟們有段很美好的時光,例如打枕頭仗

或是其他相似的活動,當我們在路上的時候我們好愚蠢,我們會玩遊戲,就像是當你

處於壓力之下時,你會找到某種逃避現實的方式去代替壓力,因為一路上充滿許多緊張)

1816819780.jpg 

"I had pimples so badly as an adolescent it used to make me shy.

I used to not look at myself. I'd hide my face in the dark, I wouldn't

want to look in the mirror, and my father teased me...Every child star

suffers through this period because you are not the cute and charming

child that you were. You start to grow and they want to keep you

little forever."(我之前在青春期時臉上有很多粉刺,它們讓我很害羞,我以前不看我自己,

我會把臉藏在黑暗中,我不想要照鏡子,然後我的父親取笑我...每個童星在這個時期裡

都受到痛苦因為你再也不是那個可愛又討人喜歡的小孩,你開始長大但是他們永遠都不想

讓你長大)

1828107965.jpg 

"As a little kid I was always busy. We would do concerts, travel to another

state or country....Then it would be time to record the next J5 album, then

it was another Michael Jackson album..."(我小時候一直都很忙碌,我們要開演唱會,

去另一個州或是國家表演,錄製下一張J5專輯,然後又是下一張MJ專輯)

"On stage for me was home. I was most comfortable on stage, but once

I got offstage I was very sad."(對我而言,在舞台上就像是在家裡一樣,在舞台上

我覺得相當舒適自在,但是只要我一離開舞台,我就會非常悲傷)

 1827769802.jpg

"The day after the Motown 25 show, Fred Astaire called me. He said, "You're

a hell of a dancer. Man, you really put them on their asses last night." It was

the greatest compliment I had ever received in my life and the only one I

wanted to believe."(摩城25週年表演的隔天,Fred Astaire打電話給我,他說:你真是個

棒極了的舞者,天啊,你昨晚的表演真的讓他們看到都不想離開座位了;那是我在我人生中聽過

最棒的讚美也是唯一一個我想相信的)(ps.其實這段翻得不好,因為我不知道該怎麼翻比較貼切)

1816826994.jpg

"I had been wearing a single glove for years before Thriller. I felt that one

glove was cool. Wearing two seemed so ordinary."(在Thriller發行之前,我就一直戴著

單個手套,而且戴了很多年,我覺得只戴上一個手套很酷,如果雙手都戴上似乎很普通)

 1398231280.jpg

1398231281.jpg 

""We Are the World" is one of the most favorite things I've done. I'm proud

of that....It has reached a lot of people. Touched a lot of people. We raised

a lot of money, heightened awareness... It was a beautiful thing."

("四海一家"這首歌是我最喜歡的作品之一,我相當引以為傲,它接觸到很多人,它讓很多人

感動,我們也因為這首歌而募得了很多錢,提高了很多人對此議題的關注,它是一個很美的東西)

(OS:因為懶得去找四海一家的照片,所以就拿張MJ和Diana Ross的合照來唬爛)(毆)

1963099573.jpg 

"When you don't have a childhood, like myself and other child stars, you

try to compensate for the loss later on and you try to catch up. But what

I like to do is help other children who are less fortunate than I am- kids

who are terminally ill, kids who have diseases, poor children."

(當你像我或是其他童星一樣沒有童年時,你後來就會試著去補償你所失去的,然後試著追上,

但是我想做的是幫助那些比我更不幸的小孩,就是那些病得很重的小孩或是生病的小孩,

可憐的小孩)

1786268413.jpg 1786268428.jpg

"When I see children, I see the face of God. That's why I love them so

much. That's what I see."(當我看見小孩,我就像是看見了上帝的臉龐,這就是

為甚麼我那麼愛他們的原因,那就是我所看見的)

(OS:好多小孩....)(汗)

1805827950.jpg 

1805827908.jpg 

(OS:這張好好笑啊~~~除了MJ在笑之外,其他的小孩好像都可以配上:你想怎樣啊  之類的台詞)

1816826975.jpg 

(OS:手上還拿著玩偶要逗小孩開心,真是可愛~~~)

1805827937.jpg 

(OS:笑得好燦爛啊~~~~~看起來好開心的樣子)

1827813309.jpg 

(OS:這張好有充滿愛的感覺啊~~~心)

1805827913.jpg 

1805827889.jpg

(OS:MJ笑得好燦爛好開心啊~~~重點是那個嬰兒也笑了?)

Michael  144.JPG  

"I love rides and things like that. This brings out the child that lives

in everybody."(我愛遊樂園的騎乘設施或是相似的東西,因為它們會帶出住在

每個人心裡那孩童般的純真)(p.s 反正就是騎旋轉木馬之類的東西)

1963107688.jpg 

Michael  4.JPG 

Michael  53.JPG 

"I gain strength from the fact that I know I'm innocent. None of

these stories are true, they are totally fabricated. I'm a strong person,

I'm a warrior, but at the end of the day I'm still a human being, and

it does hurt- very, very much."(我從我知道我是無罪的事實那裡得到力量,

沒有任何一個故事是真的,它們全部都是被捏造的,我是個堅強的人,我是個戰士,

但是在事情結束那天我還是一個人類,我還是會受傷害,而整件事傷我非常非常深)

1398211757.jpg 

"I am a black American. I am proud of my race. I am proud of who I

am....I have a skin disorder that destroys the pigmentation of my skin.

It's something that I cannot help."(我是一個黑人美國公民,我以我的種族為榮,

我以這樣的自己為榮,我患有一種皮膚病,它會摧毀皮膚的色素生成,這不是我能控制的)

"There's a time when I give a concert...I like to have as many people

who would like to come and enjoy the show. And there's a time when

you like to be in private- when you cut the light. That's your private

space."(有些時候我會開演唱會,我喜歡那些來參加演唱會而且可以盡興的人,有些時候

你喜歡獨處,當你不想在燈光下的時候,那是你的私人空間)(p.s 就是不想在鎂光燈下,

或是不想在公眾場合下,不想被干擾或被注視之意)

(OS:不過Michael你還是被偷拍了ㄝ.....笑)

Michael  84.JPG 

1805827843.jpg 

"Don't judge a person by what you hear or read....There is so much

tabloid sensationalism. Don't fall prey to it. It's ugly. I'd like to take

all the tabloids and burn them....Some of them try to disguise themselves,

but they are still tabloids."(不要依你聽到或讀到的來判斷一個人,那裡有太多小報

刻意捏造的煽情部分,不要成為它們的獵物,它們很醜陋,我想要拿走所有的小報然後

把它們全部燒了,有些小報想要假裝它們不是這樣的報紙,但是它們還是小報)

(OS:下面這幾張是來亂的嗎?)

1786268349.jpg 

(OS:害羞的樣子好可愛啊~~~~~~昏)(一起咬下唇)

Michael  45.JPG 

(照片名稱:Michael and the old ladies?)(驚)

Michael  112.JPG

(MJ好可愛啊~~~~~) (一起比)

"There is no miracle in life that compares with watching your child come

into the world. I love family life...everything about it. I want them to

grow up being surrounded by love and by family."(在生命中沒有任何奇蹟

可以與看著自己的小孩誕生相比,我愛家庭生活的每一個部分,我要我的小孩在一個

充滿愛與家庭的環境下成長)

1827652547.jpg 

(就是不想給你們拍,想怎樣?)(筋)

1827646751.jpg 

(塗紅紅的夢幻生日派對好棒啊~~~~~笑)

"Before you judge me, try hard to love me, look within your heart then

ask, have you seen my childhood?" (在你批評我之前,請努力試著愛我,用你的心

去看然後問你自己,你有看到我的童年嗎?)

(OS:他是這麼美的一個人 結果你們竟然還寫一堆垃圾來誹謗他 是怎樣啊?!)(筋)

Michael  147.JPG 

Michael  107.JPG 

(OS:這張好有愛的感覺啊~~~~~昏)

arrow
arrow
    全站熱搜

    Kate 發表在 痞客邦 留言(10) 人氣()